Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

Procedur

Kategori: Allmänt

Förut när jag stog i duschen så slog de mig vilket jäkla projekt det faktiskt är att duscha. Okej, here we go; 
Av med kläderna, in i duschen och vänta på rätt temperatur med en irriterande känsla när de kalla vattnet skvätter upp på benen. Skölja av hela kroppen + håret. Stänga av kranen och schamponera håret. Sätta på kranen igen och skölja ur produkten. Stänga av kranen och krama ur all vatten ur håret. I med hårinpackning. På med kranen och skölja av händerna. Stänga av kranen. Ta duschcreme och löddra in hela kroppen, raka bort all oönskad kroppsbehåring och noggrant se till att allt faktist är borta. Jag hatar hår. Uäk! På med kranen igen och skölja ur inpackningen som helst ska ha suttit i  minst 5 min. Krama ur håret igen. I med balsam. På med kranen. Skölja av hela håret + kroppen samtidigt som man tar nästa produkt som ska rengöra ansiktet. Skölja av allt ännu en gång och denna gången se till att man helt har fått bort alla produkter ifrån håret. Stänga av kranen och ta två handdukar, en till håret och en till kroppen. Torka sig såpass noggrant att hudcremen kan göra någon nytta. Smörja in ansiktet med ansiktcreme och kroppen får en egen anpassad hudcreme. Borsta håret och tänderna, ev klippa naglarna, ta deo, bodymist, parfym och hårolja i topparna. Kanske dra en pensel genom ansiktet beroendes på humör och vad som komma skall. 

Jag börjar inse varför jag ofta hör en lång och intensiv suck ifrån Max när vi ska iväg nånstans och han står och stampar i hallen med ytterkläderna på och en tjej redo på vardera arm, när jag hojtar ifrån badrummet :- Jag kommer strax älskling, ska bara duscha! 

Maria Nila är förövrigt lätt den bästa hårvårdsserien som jag har testat, håret blir lent som silke och doftar så gott. Tips tips! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: