Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

2011

Kategori: Allmänt

img_9113 (MMS)

År 2011 var nog inte mitt år. Det startade med en helvetes massa jobb, alldeles för mycket än vad jag egentligen klarade av för att vara lycklig. Sommaren var ingen hit, en sommar som jag egentligen vill radera från mitt minne ( lycka till ), men som slutade bra efter omständigheterna. Jag lärde mig en massa om mej själv, Och fick ett par nya glasögon på köpet. Fick en helt annan syn på människor, på deras beteende och sätt att leva. Jag bestämde mig ganska fort att nästan bryta kontakten helt, lovade mig själv att endast umgås med människor som ger mig positiv energi, inte tvärtom. Att ha människor runt mig som suger åt sig all energi jag har, det är det värsta jag kan utsätta mig för. Jag såg inte på det sättet förut, men det var en händelse som bevisade vilka som verkligen ska få komma mig nära. Jag mår så jädra mycket bättre idag än vad jag gjorde samma dag för ett årsen, och det är pga mitt sätt att prioritera. Allt ont har något gott i sig. Det har jag bokstavligen fått uppleva. 2012 har börjat så bra det bara kunnat, och vi har nu en liten Malva i mitt och Max liv. En ny liten varelse som kom till världen, och där tror jag verkligen på ödet. Det var meningen att hon skulle komma och förgylla våra liv, och det har hon levt upp till. Kommer även att bli klar med min utbildning detta året, och kan gå ännu ett steg längre i mitt liv. Vi är påväg åt rätt håll, och jag känner mig som en ny människa. Jag har lärt mig livets stora gåta. Jag har den i min hand, och jag släpper den inte. Kan man klara sig igenom en sån här sak tillsammans, så klarar man nog allt. Banden stärks till det starkaste och man uppskattar det man har, varje dag! Vårat nya liv har börjat, och det är VI som bestämmer hur det ska levas och vilka som ska få dela det tillsammans med oss. Jag vet vilka jag tror på, och dessa håller jag hårt i.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: