Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

De 14 första veckorna

Kategori: Allmänt

De tolv första veckorna levde vi i den hemlig zoon kändes de som. Vi valde att inte berätta för så många, kände att vi ville låta de mest riskfyllda veckorna passera. Folk började undra, frågade mycket och spekulationerna var igång redan första dagen jag slutade röka. Jag slutade röka ( såklart!!) så fort jag fick veta att jag var Preggo, vidrigt att stoppa en cigg i munnen när du har en bebis i magen. 

De gravid symptomen jag fick i början var obotlig trötthet, och ömma bröst. Thats it.! Tröttheten kom lite som en chock, hur mycket jag än sover så är den obotlig. Som ett brev på posten så kom illanåendes vid doften av kaffe. Hallå! Jag älskar kaffe! Koffein intaget får helt försvinna, likabra att jag håller tröttheten i handen och hoppas på att den snart ger med sig. 

I Vecka 13 kan varken jag eller Max hålla oss längre. Jag väljer att skriva ut på facebook, det är ju klart där de går snabbast och lättast att sprida nyheten. Vi har ingen aning om vad som verkligen sker inne i min mage. Vi var så lyckliga, men lyckligare kunde man visst bli. Vi är än sålänge bara framme och nosar på vårat äventyr, ingen vet vad som komma skall ;)

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: