Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

Jaha du

Kategori: Allmänt

Det var visst en stycke syster som kom ner från trappan med rödsprängda ögon, naken som en barnrumpa. Som sagt, hon skulle bara vetat vad som vänta. Nästa gång tror jag inte hon säger nått när jag pratar om "den andra sidan", nu har hon minsann fått smaka och känna på det själv ;). Häftigt men samtidigt riktigt läskigt. Denna människan talade om för mig sist att en stor förändring snart skulle ske, jag skulle vänta till januari - februari och räkna med att det handlade om fler än ett barn. Så vad hände? Januari blev jag Preggo, februari fick jag reda på det, och visst var de ett helt syskonpar som bott in sig.

Ikväll är de grillning och familje mys. Valborg innebär fest för många, men nu när man ska bli tvåbarnsmorsa så hade jag inte för allt i världen valt bort detta nya livet mot mitt gamla. Är så tacksam för allt och alla jag delar mina dagar med. När jag tänker på vad jag verkligen är med om så känns de som en flock med fjärilar vaknar till liv i min kropp. Tänk, inne i mig finns tre stycken hjärtan som slår. Hur häftigt är inte de?

Kommentarer

  • Syster säger:

    Tack för allt! Du är min ängel och jag älskar dig till månen och tillbaka <3

    2014-05-02 | 13:21:49

Kommentera inlägget här: