Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

Vecka 30

Kategori: Allmänt

Har vart bortrest några dagar och tiden går fortfarande snabbare än vad min hjärna hinner med ;)
I måndags var vi på TUL ( tillväxtultraljud) och bebisarna mår så bra! T1 väger ca 1300 g och T2 ca 1200, alltså har tvåan kommit ikapp sitt syskon rejält. Jag själv klarar typ inte av ultraljudet, blir svimfärdig inom några minuter, haha! Det är visst vanligt att man blir snurrig i den ställningen och trycket som blir över livmodern. Båda två ligger med huvudet neråt så nu håller vi tummarna för att dom stannar så, vill så gärna föda naturligt.

Idag var de dags för mvc igen för att mäta och lyssna och även här såg allt bra ut. Hjärtljuden på T1 ligger på 150 och T2s låg på 130. Jag börjar misstänka att tvåan är en liten kille ;) idag går jag in i vecka 30, alltså gick jag in i sista trimestern förra veckan. Nu börjar jag bli lite pirrig, snart är mina 2 skatter här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: