Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

Nog

Kategori: Allmänt

Idag när vi kom in i väntrummet på BVC så satt de en mamma där med sin dotter. Jag börjar redan vänja mig vid att folk tittar lite extra och börjar viska när dom ser att de är mer än en bäbis jag har. Då kommer den dumma frågan.
- Åh är de möjligtvis tvillingar? 
- Ja. ( nej, det skiljer 5 månader på dom, vad trodde du?)
-Oj då, det måste vara jobbigt.
- Nej det är inte ett dugg jobbigt ( men du är ful och kan ta och stoppa upp dina stirrande ögon i röven)
-Jasså men lite jobbigt är de väl? Min dotter har tvillingar på sitt dagis.
-Jaha så roligt för henne ! ( min systerdotter har en kompis som har en mamma som är ett lika stort päron som dig, det måste väl kännas jobbigt? Jomenkomigen, lite jobbigt är de väl ?)

Alltså va fan kom igen?! Dom där jäkla dumma frågorna kommer att få mig att explodera en vacker dag, undrar hur de blir när jag verkligen börjar ge mig ut i folksamlingar. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: