Gela Björklund

Fånga vartenda litet glitterkorn som kommer i din närhet

Lilla landet lagom

Kategori: Allmänt

Idag var de dags för ännu en föräldrakurs fast idag var de fokus på något annat än riktig fakta, nämligen våra farhågor inför föräldraskapet. Kan tänka mig att dagen inte riktigt blev som vanligt då vi bara var tre stycken som deltog och vi alla med samma tänk. Jag kände lite irritation till en början, VARFÖR ska man ta upp problem som inte ens finns?! Folk kan komma fram till mig och säga "- Ååh stackars dig som ska ha två, du vet nog inte vad du ger dig in på ". Kom och säg det igen din jäkla padda och jag smäller till dig. Vadå synd? Fatta vilken jäkla gåva vi har fått och att vi som väntar tvillingar är utvalda. "Det är så jobbigt med barn, man får ställa sig själv åt sidan, får sluta med sina fritidsintressen, sömn kan du glömma " och bla bla bla.. Lyft gärna fram de negativa med allt och göm de positiva, alltså kom igen! Är man redo att skaffa barn så hör de här till, inte fan börjar jag gnälla och vrida och vända på situationer som KAN ske. Dyker de upp problem i våran vardag så tar vi tag i det då, inte fan börjar jag skriva ner olika alternativ till problemlösningar som andra människor vart med om. Alla ser och upplever saker ting från olika perspektiv och jag tänker minsan fortsätta att göra på mitt sätt vad folk än säger. Det har funkat jävligt bra hittils och kommer garanterat fungera i min framtid oxå. Sluta lyfta fram och skrika ut allt det negativa, inte konstigt att det är krig i världen. Jag ska nog börja planera alla mina dagar i två veckor framöver, med problemlösningar inkluderat såklart. För varför leva i nuet och ta varje dag för vad den är? Nää det känns ju onödigt, livet sägs ju vara en transportsträcka till något bättre. Jag menar, en dag kanske livet tar tag i dig och inte tvärtom och nåde dig som vågar ta ett steg utanför boxen.. 
Jag hade inte bytt ut mitt liv för allt i världen <3 att känna rörelser och se hur min mage växer för varje är en sån lycka. "Problem" som kanske ligger i framtiden är jag redo att hugga tag i, men jag vägrar att göra det innan de ens dykt upp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: